Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου 2013

«Ευριπίδη Βάκχες», από τον Καθηγητή κ. PHILIPPE BRUNET στην Επίδαυρο

Tο Σάββατο  7 Σεπτεμβρίου 2013 και ώρα 17:30. 

«Ο Καθηγητής  κ. PHILIPPE BRUNET στην Επίδαυρο για παρουσίαση της  τραγωδίας  του «Ευριπίδη Βάκχες»,   το Σάββατο  7 Σεπτεμβρίου 2013 και ώρα 17:30».

Ο Καθηγητής PHILIPPE BRUNET είναι καθηγητής των Αρχαίων Ελληνικών  στο Πανεπιστήμιο της Ρουέν και  της Σορβόννης και διευθύνει το αρχαιοελληνικό θέατρο της Σορβόννης  Δημόδοκος. Ο κ. PHILIPPE BRUNET διαβάζει τα αρχαία με την «ανασυγκροτημένη προφορά» με την συνοδεία λύρας και αυλού ξεπερνώντας τα λάθη του Εράσμου. Η καταγωγή του από το γένος της μητέρας του είναι Ιαπωνική και από τον πατέρα του Γαλλική.

Οι Βάκχες είναι τραγωδία του Ευριπίδη. Γράφτηκε το 407 π.Χ., όταν ο ποιητής βρισκόταν στην Πέλλα της Μακεδονίας, στην αυλή του βασιλιά Αρχέλαου, και σκηνοθετήθηκε από το γιο του το 405 π.Χ. στην Αθήνα. Η τραγωδία αυτή διδάχθηκε (παίχτηκε) μετά τον θάνατο του δημιουργού της του Ευριπίδη.

Το έργο Βάκχαι έχει γνήσια Διονυσιακή υπόθεση, εξιστορεί δηλαδή την έλευση του Βάκχου (Διονύσου) στη Θήβα κατά την οποία ο Πενθέας φονεύεται από την μητέρα του Αγαύη, διότι αντιστάθηκε στη λατρεία του νέου θεού. Ο κ. Καθηγητής θα ανεβάσει τους Βάκχες για Πανεπιστημιακούς λόγους.

Το αρχαιοελληνικό Θέατρο της Σορβόννης «Δημόδοκος»,  θα κάνει μια πολιτισμική επίσκεψη στην Επίδαυρο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Σκηνές θα βιντεοσκοπηθούν και στην Στυμφαλία και στα Μέθανα.

Η παράσταση θα είναι στα αρχαία ελληνικά, με μάσκες,  με μουσική προσωδία με την «ανσυγκροτημένη προφορά», συνοδεία λύρας και αυλού και στα γαλλικά. Έχει ήδη παιχτεί με επιτυχία στο Παρίσι.

Η παράσταση θα γίνει μόνο για πανεπιστημιακούς λόγους το απόγευμα στις 5.30 μμ και δεν θα χρησιμοποιηθούν σκηνικά και φωτισμοί και θα βιντεοσκοπηθεί για πανεπιστημιακούς λόγους. Η παράσταση θα γίνει απόγευμα εντός του ωραρίου και δεν θα χρησιμοποιηθούν προβολείς ή ηλεκτρικός φωτισμός.

Η παρουσίαση έχει την αιγίδα της Γαλλικής Πρεσβείας και την υποστήριξη του Ομίλου  Ουνέσκο Πειραιά και Νήσων και της Ελληνοδιεθνής ΜΚΟ.

Η Ομάδα του «Δημόδοκος» αποτελείται από
Equipe sous la direction de Philippe Brunet, Alain Michon, Anahita Bathaïe, Anastassios Koutsoukos, Jean-Yves Gauduchon, François Cam

comédiens :
DIONYSOS Thomas Morisset
PENTHEUS James Escudier
TIRÉSIAS Jean-Yves Gauduchon
CADMOS, BERGER Daniel Rasson
MESSAGER Raphaël Durville
AGAUÈ Fantine Cavé-Radet
DIONYSOS en gloire François Cam

Chœur : Bérenger Hainaut, Violette Hu, Javiera Quiroga, Clémentine Cintré, Saraé Durest, Susie Vusbaumer.
Βοηθοί: Anahita Bathaie, Alain Minchon, Pasckal Montagna

Επιτροπή στήριξης: Jack Lang, Μπάμπης Πλαϊτάκης, Αναστασιος Κουτσούκος, Μαρωνίτης Ιωάννης, Μαρία Κουτσούκου, Παπαντωνίου Δημήτρης, Σβετλάνα Βεργή, Δημοσιογράφος,  Στέλιος Βέης Καμναρόκος, Σύμβουλος, Ιδιαίτερο Γραφείο του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας,  Καρόλου Παπούλια κλπ… Σμυρναίου Ζαχαρούλα Δημοσθένη Βεργή.
Σύμβουλος Επικοινωνίας: Διονύσης μποτώνης, Αλέξανδρος Κοντοπάνος, Παύλος Κατοπόδης,
«Ο Καθηγητής  κ. PHILIPPE BRUNET, έχει σχέδιο για παρουσίαση της  τραγωδίας  του «Ευριπίδη Βάκχες», στην Επίδαυρο,  με 20 φοιτητές, διάρκειας (1) μιας ώρας και 45  λεπτά, το απόγευμα, στις 17.30, με την θεατρική ομάδα του Πανεπιστημίου Σορβόννης «Δημόδοκος»..  Η παράσταση θα βιντεοσκοπηθεί από Γαλλικό κανάλι.
Η παρουσίαση έχει το υψηλό ενδιαφέρον της Αυτού Εξοχότητας του Γάλλου Προέδρου κ. François Hollande, με την αιγίδα της Γαλλικής Πρεσβείας και  του Γάλλου Πρέσβη κ. Jean Loup KUHN-DELFORGE, με την βοήθεια της Ουνέσκο Ν. Πειραιά και Νήσων με την οργάνωση της Ελληνοδιεθνής ΜΚΟ.

Υπόθεση τραγωδίας:
Ο Διόνυσος ή Βάκχος μετά από πολλές περιπλανήσεις στον Ασιατικό χώρο, στον οποίο έχει εδραιώσει τη λατρεία  του έρχεται να την επιβάλει και στην Ελλάδα και πρώτα   στη γενέτειρά του, τη Θήβα. Ακολουθείται από βάρβαρες γυναίκες που αποτελούν το θίασο του. Ο Διόνυσος  είναι γιος του Δία και της Σεμέλης, κόρης του Κάδμου, βασιλιά  της Θήβας. Στη Θήβα αμφισβητούν τη θεότητα  του και ισχυρίζονται ότι η Σεμέλη φόρτωσε στο Δία κάποιο αμάρτημα της. Στην αμφισβήτηση αυτή πρωτοστατούν οι αδερφές της Σεμέλης.
Στον πρόλογο έχουμε το Διόνυσο με ανθρώπινη μορφή να μας εξιστορεί  το ιστορικό του και τις περιπέτειες του. Ήρθε στη Θήβα και οιστρηλάτησε τις αδερφές  της μάνας του αλλά και όλο το θηλυκό πληθυσμό της Θήβας  που σε κατάσταση μανίας  και χωρίς λογικό εγκατέλειψε τα σπίτια του και περιφέρεται στα όρη, χορεύοντας και συμβιώνοντας αρμονικά με τη φύση. Τη βασιλεία τώρα στη Θήβα την έχει ο Πενθέας   που διακρίνεται για  τα αντιβακχικά του αισθήματα.
Ο μάντης Τειρεσίας, στεφανωμένος με κισσό (Διονυσιακό σύμβολο) έρχεται και συναντά τον  Κάδμο, που κι αυτός είναι οπαδός του Διόνυσου. Του ζητάει να βγουν στα όρη για να δοξάσουν και να υμνήσουν το θεό. Εκείνη την ώρα καταφθάνει  ο νέος βασιλιάς, ο Πενθέας, που έλειπε και άκουσε "για τις γυναίκες που πήραν τα βουνά   και επιδίδονται σε βακχεύματα και διονυσιακή μέθη.. Όσες μπόρεσε τις συνέλαβε    και θα οργανώσει αποστολή για να φέρει πίσω και τις υπόλοιπες (ανάμεσα τους κι η μητέρα του, Αγαύη ) να υπηρετήσουν τους άντρες τους". θεωρεί τον Διόνυσο μάγο και λωποδύτη  που του αξίζει η αγχόνη. Γεμάτος έκπληξη  βλέπει στολισμένους βακχικά τον Τειρεσία    και τον παππού του και βάζει τα γέλια. θεωρεί υπεύθυνο τον Τειρεσία, ενώ για το χορό τα λόγια του συνιστούν ύβρη. Παρά τις συμβουλές του Τειρεσία ο Πενθέας  δεν πείθεται και δίνει εντολή να καταστρέψουν όλα τα μαντικά του σύνεργα και να συλλάβουν   τον" θηλύμορφον ξένον" και να τον φέρουν δέσμιο μπροστά του. Μετά το χορικό    ένας δούλος φέρνει το Διόνυσο που στο δρόμο έκανε ένα θαύμα και απελευθερώθηκε από τα δεσμά.
Ακολουθεί ανάκριση στην οποία ο Διόνυσος απαντά με προθυμία και εξοργίζει   τον Πενθέα. Τον στέλνει να χορέψει στα σκοτάδια της φυλακής. Ο Διόνυσος όμως εύκολα δραπετεύει και εξευτελίζει τον Πενθέα, που τον συναντά μπροστά στο παλάτι.  Εκείνη την ώρα έρχεται τρέχοντας αγγελιαφόρος από τον Κιθαιρώνα. Μαζί με άλλους  έβοσκε το κοπάδι και βρέθηκε αντιμέτωπος με το θέαμα των μαινάδων που έκαναν πράξεις  ασυνήθιστες, αναπάντεχες τρομερές και ακατονόμαστες. "Όλα αυτά δεν μπορούν  να γίνουν χωρίς το χέρι κάποιου θεού" .Συστήνει στον Πενθέα να δεχθεί το νέο θεό, αλλά αυτός  ετοιμάζει ασπιδοφόρους.  Είναι έτοιμος να φέρει πίσω τις γυναίκες που κάνουν σημεία  και τέρατα. Ο Διόνυσος προσπαθεί να τον  αποτρέψει. Η διήγηση του βοσκού έχει εξάψει την περιέργεια του Πενθέα που πείθεται απ' το Διόνυσο ν' ανέβει  στην κορυφή ενός έλατου  για να μορφώσει προσωπική άποψη.
Δεύτερος αγγελιοφόρος έρχεται και ανακοινώνει ότι ο Πενθέας καταξεσκίστηκε  από τη μητέρα του που έβγαζε αφρούς απ' το στόμα και δεν είχε το λογικά της. Στο λυντσάρισμα συμμετείχαν και οι άλλες μαινάδες. Η περιγραφή είναι ωμή   και προκαλεί φρίκη και συμπάθεια για τον άτυχο Πενθέα, που αντέταξε τη λογική του μπροστά στο παράλογο. Στη σκηνή εμφανίζεται η Αγαύη που κρατάει πάνω σε θύρσο το κεφάλι του σκοτωμένου και θριαμβολογεί. Το υπόλοιπο σώμα μεταφέρεται απ' τον Κάδμο. Η Αγαύη σιγά σιγά συνέρχεται, συνειδητοποιεί τη φοβερή πραγματικότητα. Ακολουθεί διάλογος Αγαύης και Κάδμου.
Στην έξοδο ο Διόνυσος, επιβλητικός,  διώχνει στην εξορία την Αγαύη και τις αδερφές της. Στον Κάδμο υπόσχεται ανάπαυση στο νησί των Μακάρων μαζί με τη γυναίκα του, την Αρμονία.

Με τιμή
Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος
Πρόεδρος Ελληνοδιεθνής ΜΚΟ
Κολοκοτρώνη 7 Πεύκη
ΤΚ 15121 Αθήνα Τηλ. 6980203968

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...